Kurs programowania 1 - 2009

Wtorek 730 - 900 C-13/0.31 TN wykład

Wtorek 730 - 900 D-1/317.4 TP laboratorium

Wtorek 1115 - 1300 D-1/317.3 TN/TP laboratorium

Środa 1115 - 1300 D-1/317.3 TN/TP laboratorium - mgr inż. Maciej Ireneusz Wilczyński

Środa 1515 - 1655 D-1/317.3 TN/TP laboratorium


Literatura

  1. Ken Arnold, James Gosling Java, WNT, Warszawa 1999
  2. Bruce Eckel Thinking in Java, Helion, 2006
  3. Developer Resources for Java Technology

Listy zadań na laboratorium


Tematy wykładów (w przybliżeniu)

  1. Wprowadzenie. (6-10-2009) Slajdy z wykładu. Przykłady z wykładu.
    [Rys historyczny, podstawowe cechy języka Java, podstawowe instrukcje i typy, kompilowanie i uruchamianie programów, wstęp do definiowania klas.]
  2. Klasy i obiekty. (20-10-2009) Slajdy z wykładu. Przykłady z wykładu.
    [Definiowanie własnych klas, tworzenie obiektów, konstruktory, referencje, metoda finalize, deklaratory widoczności składowych, przeciążanie nazw, zgłaszanie i wychwytywanie wyjątków (instrukcje throw i try-catch).]
  3. Dziedziczenie. (3-11-2009) Slajdy z wykładu. Przykłady z wykładu.
    [Deklaracja dziedziczenia, hierarchia dziedziczenia i klasa Object, dziedziczenie w interfejsach.]
  4. Komponenty graficzne: AWT i SWING. (17-11-2009) Slajdy z wykładu. Przykłady z wykładu.
    [Komponenty graficzne: AWT i SWING, delegacyjny model obsługi zdarzeń, budowa prostego GUI.]
  5. Komponenty graficzne: AWT i SWING (cd). Aplety. (1-12-2009) Slajdy z wykładu. Przykłady z wykładu.
    [Przegląd komponentów, tworzenie apletów, niskopoziomowa grafika.]
  6. Wątki. (15-12-2009) Slajdy z wykładu. Przykłady z wykładu.
    [Pojęcie wątku, cykl życia wątków, synchronizacja wątków.]
  7. Zasady dokumentacji. Java Collections Framework. (5-01-2010) Slajdy z wykładu. Przykłady z wykładu.
    [Javadoc. Jar. Listy, zbiory i mapy w JCF.]
  8. Zintegrowane środowisko pracy. Podsumowanie. (19-01-2010) Slajdy z wykładu.
    [NetBeans i Eclipse.]

Zasady zaliczenia kursu

Oceną z kursu będzie ocena z laboratorium biorąca pod uwagę umiejętności nabyte w trakcie kursu oraz terminowość oddawania zadań. Prowadzący laboratoria mogą modyfikować zadania z list, a także dawać swoim grupom własne zadania. Szczegółowe zasady oceniania laboratoriów ustalają poszczególni prowadzący.

Wykładowca przy wpisywaniu ocen od 4.0 w górę może zweryfikować wiedzę studenta za pomocą kilku pytań z tematyki wykładu.


Valid XHTML 1.1! Valid CSS!

Maciej.Gebala@pwr.edu.pl