Technologie Internetowe 2004

Czwartek 17:05 - 18:45 A-1/204

Poniedziałek 11:15 - 13:00 A-1/140 (laboratorium)

Kolokwium zaliczeniowe odbędzie się 9 czerwca 2004 r. w sali 204/A-1 o godzinie 13:15.


Wykłady

  1. Protokół HTTP 1.1
  2. JavaScript (przykłady)
  3. Formularze i Common Gateway Interface (przykłady)
  4. Podstawy PHP. Obsługa plików (przykłady)
  5. Obsłga protokołu HTTP w PHP (przykłady)
  6. Internetowe bazy danych
  7. Bezpieczeństwo w systemach internetowych
  8. Konfiguracja serwera WWW na przykładzie Apache i PHP
  9. Java w systemach WWW. Applety
  10. Servlety i JSP (przykłady)
  11. XML i XSL (przykłady)
  12. Inne technologie
  13. Kolokwium

Laboratorium

Ocena z laboratorium będzie zależała od terminowego dostarczania zadań i od dokładności ich wykonania. Zadania będą do sprawdzania umieszczane na serwerze pod systemem Linux i sprawdzane przeglądarką wybraną przez prowadzącego.

  1. Napisać zestaw co najmniej pięciu stron w XHTML-u strict, połączonych wspólnym arkuszem styli i weryfikowalny validatorem W3 Consortium. Zestaw powinien być jednolity tematycznie, zawierać takie elementy jak listy, tabelki, odnośniki, obrazki, itd (jak najwięcej różnych elementów XHTML-a). Tematyka stron jest dowolna oprócz koni, psów, kotów, Kubusia Puchatka i jego kolegów, dzieci. Termin oddania: 8 marca 2004 r.
  2. Napisać w JavaScript grę w Piętnastkę. Zasady są proste: dzielimy obrazek na 16 kawałków (4x4), następnie pierwsze 15 obrazków mieszamy i umieszczamy na planszy 4 na 4, tak aby ostatnie pole w prawym dolnym rogu było puste. Następnie układamy obrazek w ten sposób, że na wolne pole możemy przesunąć obrazek z pola sąsiadującego krawędzią z pustym polem. W momencie ułożenia wszystkich 15 części poprawnie, 16 kawałek powinien uzupełnić obrazek i powinien pojawić się komunikat informujący o końcu układania i ilości wykonanych ruchów. Gra powinna mieszać obrazki przy wczytywaniu strony oraz po naciśnięciu odpowiedniego przycisku. Gra powinna być również wyposażona w licznik ruchów. Należy zadbać także o to aby wymieszać obrazki w ten sposób, żeby dało się je ułożyć (nie dla wszystkich wymieszań jest to możliwe). Termin oddania: 22 marca 2004 r.
  3. Przerobić przy pomocy PHP grę z poprzedniego zadania w ten sposób, że na początek możemy wybrać w formularzu obrazek do układanki i wielkość podziału (od 3x3 do 9x9), a następnie otrzymujemy układankę o zadanych parametrach. Miniaturki do formularza i podział obrazków oraz generowanie odpowiedniego programu w JavaScript wykonujemy na bieżąco odpowiednimi skryptami w PHP. Termin oddania: 19 kwietnia 2004 r.
  4. Zaimplementować w PHP mały sklepik. Program powinien umożliwiać: Program powinien korzystać z sesji. Baza danych powinna być zaimplementowana w dba. Termin oddania: 17 maja 2004 r.
  5. Napisz applet pokazujący zegarek. Applet powinien dopasowywać się do wysokości panelu na którym jest otwierany. Ponadto powinno być możliwe użycie następujących parametrów: Termin oddania: 7 czerwca 2004 r.

Valid XHTML 1.1! Valid CSS!

Maciej.Gebala@pwr.edu.pl