Kurs programowania 1 - 2010
Wtorek 1515 - 1655 C-13/1.28 TN wykład
Czwartek 1115 - 1300 D-1/317.* TN/TP laboratorium
Czwartek 1315 - 1500 D-1/317.* TN/TP laboratorium
Czwartek 1515 - 1655 D-1/317.* TN/TP laboratorium
Czwartek 1705 - 1845 D-1/317.* TN/TP laboratorium
Wpisywanie ocen we wtorek 1 lutego między 8:00 a 10:00 w D-1/215.
Literatura
- Ken Arnold, James Gosling
Java,
WNT, Warszawa 1999
- Bruce Eckel
Thinking in Java,
Helion, 2006
- Developer Resources for Java Technology
Listy zadań na laboratorium
Tematy wykładów (w przybliżeniu)
- Wprowadzenie. Klasy i obiekty. (12-10-2010)
Slajdy z wykładu.
Przykłady z wykładu.
[Rys historyczny, podstawowe cechy
języka Java, podstawowe instrukcje i typy, kompilowanie i uruchamianie
programów, definiowanie klas, tworzenie
obiektów, konstruktory, referencje, metoda finalize,
deklaratory widoczności składowych, przeciążanie nazw,
zgłaszanie i wychwytywanie wyjątków (instrukcje throw i
try-catch).]
- Dziedziczenie. (26-10-2010)
Slajdy z wykładu.
Przykłady z wykładu.
[Deklaracja dziedziczenia, hierarchia
dziedziczenia i klasa Object, dziedziczenie w interfejsach.]
- Komponenty graficzne: AWT i SWING. (09-11-2010)
Slajdy z wykładu.
Przykłady z wykładu.
[Komponenty graficzne: AWT i SWING, delegacyjny
model obsługi zdarzeń, budowa prostego GUI.]
- Komponenty graficzne: AWT i SWING (cd). Aplety. (23-11-2010)
Slajdy z wykładu.
Przykłady z wykładu.
[Przegląd komponentów, tworzenie apletów,
niskopoziomowa grafika.]
- Wątki. (7-12-2010)
Slajdy z wykładu.
Przykłady z wykładu.
[Pojęcie wątku, cykl życia wątków,
synchronizacja wątków.]
- Zasady dokumentacji. (18-12-2010)
Slajdy z wykładu.
Przykłady z wykładu.
[Javadoc. Doxygen. Jar.]
- Java Collections Framework. Gniazdka Sieciowe (4-01-2011)
Slajdy z wykładu.
Przykłady z wykładu.
[Listy, zbiory i mapy w JCF. SocketServer i Socket.]
Zasady zaliczenia kursu
Oceną z kursu będzie ocena z laboratorium biorąca pod uwagę
umiejętności nabyte w trakcie kursu oraz terminowość oddawania zadań.
Prowadzący laboratoria mogą modyfikować zadania z list, a także dawać
swoim grupom własne zadania. Szczegółowe zasady oceniania laboratoriów ustalają
poszczególni prowadzący.
Wykładowca przy wpisywaniu ocen od 4.0 w górę może zweryfikować wiedzę
studenta za pomocą kilku pytań z tematyki wykładu.