Programowanie zespołowe 2017
Wtorek 1705 - 1845 D-1/317.3
Czwartek 1705 - 1845 D-1/317.3
Organizacja zajęć i zasady zaliczenia
Celem kursu jest realizacja zespołowego projektu programistycznego (systemu) na wybrany temat, zdobycie praktycznych doswiadczeń w
zakresie pracy zarówno pod wzgledem technicznym jak i organizacyjnym.
Etapy realizacji projektu:
- 3 zajęcia: ostateczny podział na zespoły i wstępna wersja specyfikacji systemu;
- 4 zajęcia: pełna specyfikacja systemu (cel systemu, zakres systemu, wymagania funkcjonalne i niefunkcjonalne)
oraz harmonogram prac z przydziałem zadań a także link do repozytorium projektu (github) i opcjonalnie link do systemu zarządzania projektem (podwyższa ocenę);
- 7 zajęcia: projekt systemu w UML (diagramy w pełni opisujące projektowany system);
- 10 zajęcia: działający prototyp systemu (wersja alfa);
- 12 zajęcia: działający prototyp systemu (wersja beta);
- 14 zajęcia: ostateczna wersja systemu z dokumentacją techniczną.
Projekt uważa się za zakończony jeżeli:
- sporządzono w terminie pełną specyfikację systemu i harmonogram prac,
- oddano w terminie projekt systemu i jest on zgodny ze specyfikacją,
- oddano w terminie system i jest on zgodny z projektem,
- stworzono dokumentację techniczną systemu.
Jeżeli powyższe warunki zostały spełnione to zrealizowany projekt (system) może być poddany ocenie. Przy ocenianiu brane będą pod uwagę:
- terminowość realizacji poszczególnych etapów,
- jakość stworzonego oprogramowania,
- jakość stworzonej dokumentacji,
- ergonomia interfejsu, łatwość użytkowania systemu.
Oceną projektu jest liczba od 2 do 5.5 z dokładnością do jednej dziesiątej.
Wykorzystanie niestandardowych języków, bibliotek i kodów źródłowych wymaga akceptacji prowadzącego.
Projekty można realizować w zespołach 5-10 osobowych (średnia ocen członków zespołu musi być mniejsza lub równa
ocenie projektu i cały zespół musi oceny zaakceptować, w przeciwnym przypadku wszyscy otrzymują identyczną ocenę nie wyższą niż ocena projektu).