Ocena z laboratorium będzie zależała od terminowego dostarczania zadań
i od dokładności ich wykonania. Zadania będą do sprawdzania umieszczane
na serwerze pod systemem Linux i sprawdzane przeglądarką wybraną przez
prowadzącego.
Napisać zestaw co najmniej pięciu stron w XHTML-u strict,
połączonych wspólnym arkuszem styli i weryfikowalny validatorem W3 Consortium. Zestaw powinien
być jednolity tematycznie, zawierać takie elementy jak listy,
tabelki, odnośniki, obrazki, itd (jak najwięcej różnych elementów
XHTML-a). Tematyka stron jest dowolna oprócz koni, psów, kotów,
Kubusia Puchatka i jego kolegów, dzieci. Termin oddania: 8 marca
2004 r.
Napisać w JavaScript grę w Piętnastkę. Zasady są proste: dzielimy
obrazek na 16 kawałków (4x4), następnie pierwsze 15 obrazków mieszamy i
umieszczamy na planszy 4 na 4, tak aby ostatnie pole w prawym dolnym rogu
było puste. Następnie układamy obrazek w ten sposób,
że na wolne pole możemy przesunąć obrazek z pola sąsiadującego krawędzią
z pustym polem. W momencie ułożenia wszystkich 15 części poprawnie, 16
kawałek powinien uzupełnić obrazek i powinien pojawić się komunikat
informujący o końcu układania i ilości wykonanych ruchów. Gra powinna
mieszać obrazki przy wczytywaniu strony oraz po naciśnięciu odpowiedniego
przycisku. Gra powinna być również wyposażona w licznik ruchów. Należy zadbać
także o to aby wymieszać obrazki w ten sposób, żeby dało się je ułożyć
(nie dla wszystkich wymieszań jest to możliwe). Termin oddania: 22
marca 2004 r.
Przerobić przy pomocy PHP grę z poprzedniego zadania w ten sposób, że
na początek możemy wybrać w formularzu obrazek do układanki i wielkość
podziału (od 3x3
do 9x9), a następnie otrzymujemy układankę o zadanych parametrach.
Miniaturki do formularza i podział obrazków oraz generowanie odpowiedniego
programu w
JavaScript wykonujemy na bieżąco odpowiednimi skryptami w PHP. Termin
oddania: 19
kwietnia 2004 r.
Zaimplementować w PHP mały sklepik. Program powinien umożliwiać:
Administrowanie sklepem. Administrator powinien mieć możliwość
modyfikacji i dodawania towarów, przeglądania i obsługi zamówień.
Przyjęcie zamówienia powinno skutkować modyfikacją danych magazynowych
(jeśli stan magazynu uniemożliwia zrealizowanie zamówienia powinna pojawić
się informacja na ten temat). Zamówienia zrealizowane i odrzucone powinny
być przechowywane i możliwe do wyświetlenia. Wykonywanie czynności
administratora powinno być autoryzowane.
Użytkownik powinien móc przeglądać towary i wkładać je do koszyka,
a na koniec wysłać zamówienie. Dla czytelności obsługi każdy towar
powinien mieć opis na osobnej stronie, koszyk zakupów powinien wyświetlać
się tylko na żądanie. Użytkownik powinien mieć też możliwość modyfikacji
liczby towaru w koszyku i usunięcia niechcianego towaru.
Program powinien korzystać z sesji. Baza danych powinna być
zaimplementowana w dba.
Termin oddania: 17 maja 2004 r.
Napisz applet pokazujący zegarek. Applet powinien dopasowywać się do
wysokości panelu na którym jest otwierany. Ponadto powinno być możliwe
użycie następujących parametrów:
color - ustawienie koloru cyfr w trybie szesnastkowym
(#FF8800) (domyślnie czarny)